Святой равноапостольный великий князь Владимир

владимирДень памяти: 28 июля.

Величаем тя, святый равноапостольный княже Владимире, и чтим святую память твою, идолы поправшаго и всю Российскую землю святым Крещением просветившаго.

Святой равноапостольный великий князь Владимир был внуком святой равноапостольной Ольги, сын Святослава († 972). Мать его, Малуша († 1001) — дочь Малка Любечанина, которого историки отождествляют с Малом, князем Древлянским.

В первые годы княжения Владимир был яростным язычником. Он возглавляет поход против Ярополка-христианина, или, во всяком случае, по свидетельству летописи, «давшего великую волю христианам», и вступает 11 июня 978 года в Киев, став «единодержцем» Киевского государства, «покорив окрестные страны, одни — миром, а непокорных — мечем».

Но Господь готовил ему иное поприще. «И прииде на него посещение Вышнего, призре на него Всемилостиве око Благого Бога, и воссияла мысль в сердце его, да разумеет суету идольского прельщения, да взыщет Единого Бога, сотворившего все видимое и невидимое».

Дело принятия Крещения облегчалось для него внешними обстоятельствами. Византийскую империю сотрясали удары мятежных полководцев Варды Склира и Варды Фоки, каждый из которых уже примеривал царскую корону. В трудных условиях императоры, братья-соправители Василий Болгаробойца и Константин, обратились за помощью к Владимиру.

В награду за военную помощь Владимир просил руки сестры императоров Анны, что было для византийцев неслыханной дерзостью. Принцессы крови никогда не выходили замуж за «варварских» государей, даже христиан.

Был заключен договор, согласно которому Владимир должен был послать в помощь императорам шесть тысяч варягов, принять святое Крещение и при этом условии получить руку царевны Анны.

В древнем Херсонесе, где каждый камень помнил святого Андрея Первозванного, свершилось венчание святого равноапостольного Владимира и блаженной Анны, напомнив и подтвердив исконное единство благовестия Христова на Руси и в Византии.

С царевной прибыл посвященный святым Патриархом Николаем II Хризовергом на Русскую кафедру митрополит Михаил со свитой, клиром, многими святыми мощами и другими святынями.

Всюду по Святой Руси, от древних городов до дальних погостов, повелел святой Владимир ниспровергнуть языческие требища, иссечь истуканов, а на месте их рубить по холмам церкви, освящать престолы для Бескровной Жертвы. Автор «Слова о законе и благодати», святитель Иларион, митрополит Киевский, восклицал: «Капища разрушаются, и церкви поставляются, идолы сокрушаются и иконы святых являются, бесы убегают, Крест грады освящает».

Летопись сохранила молитву святого Владимира, с которой он обратился к Вседержителю при освящении Успенского Десятинного храма: «Господи Боже, призри с Небесе и виждь, и посети винограда Своего, яже насади десница Твоя. И сверши новые люди сии, им же обратил еси сердце и разум — познати Тебя, Бога Истинного. И призри на церковь Твою сию, юже создал недостойный раб Твой во имя Рождшей Тя Матери, Приснодевы Богородицы. Аще кто помолится в церкви сей, то услыши молитву его, молитв ради Пречистой Богородицы».

Средством христианской проповеди были и знаменитые пиры святого Владимира: по воскресеньям и большим церковным праздникам после литургии выставлялись для киевлян обильные праздничные столы, звонили колокола, славословили хоры, «калики перехожие» пели былины и духовные стихи. Например, 12 мая 996 года по поводу освящения Десятинной церкви князь «сотвори пирование светло», «раздавая имения много убогим, и нищим, и странникам, и по церквам и по монастырям. Больным же и нищим доставлял по улицам великие кады и бочки меду, и хлеб, и мясо, и рыбу, и сыр, желая, чтобы все приходили и ели, славя Бога».

В 1007 году святой Владимир перенес в Десятинную церковь мощи святой равноапостольной Ольги. А четыре года спустя, в 1011 году, там же была погребена его супруга, сподвижница многих его начинаний, блаженная царица Анна. После ее кончины князь вступил в новый брак — с младшей дочерью немецкого графа Куно фон Эннингена, внучкой императора Оттона Великого.

В приготовлениях к последнему своему, к счастью несостоявшемуся, походу креститель Руси тяжело заболел и предал дух Господу в селе Спас-Берестове 15 июля 1015 года. Он правил Русским государством тридцать семь лет, из них двадцать восемь лет прожил во святом Крещении. В Десятинной церкви гроб с мощами святого Владимира встретило киевское духовенство во главе с митрополитом Иоанном.

владимир2 Святые мощи были положены в мраморной раке, поставленной в Климентовском приделе Десятинного Успенского храма рядом с такой же мраморной ракой царицы Анны.

Впоследствии, во время татаро-монгольского нашествия, Десятинная церковь была разрушена, а саркофаг с останками князя долгое время пребывал под руинами, до тех пор пока в 1635 году по указанию митрополита Киевского и Галицкого Петра (Могилы) руины не были разобраны, и погребение не было обнаружено. Тогда часть мощей великого князя была передана в Москву царю Михаилу Федоровичу, где они почитались в Успенском соборе Московского Кремля.

В советский период святыня хранилась в фондах музеев Московского Кремля. В 2010 году мощи в оригинальном ковчеге были торжественно переданы Русской Церкви и размещены в храме Христа Спасителя в Москве.

Празднование святому равноапостольному Владимиру было установлено святым Александром Невским после того, как 15 мая 1240 года, помощью и заступлением святого Владимира, была им одержана знаменитая Невская победа над шведскими крестоносцами. Но церковное почитание святого князя началось на Руси значительно ранее. Великому святому равноапостольному князю Владимиру молятся в первую очередь о спасении страны, о справедливом управлении, о том, чтобы народ обращался к вере.

Канон святому равноапостольному кязю Владимиру (в крещении — Василию)
владимир3Пе́снь 1.
Ирмо́с: Посе́ченый несеко́маго пресече́, и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де, лю́таго врага́ вода́ потопи́, и непроходи́мое про́йде Изра́иль. Пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.
Собезнача́льное Сло́во Бо́жие, И́же дре́вле четы́рем стихи́ям Творе́ц и те́ми ве́сь ми́р сотвори́вый, свя́занную страстьми́ ду́шу мою́ разреши́, я́ко да воспою́, лику́я, сла́внаго кня́зя Васи́лия.
От вы́спрь соше́д, Влады́ко, невеще́ственно на духо́вную го́ру, свы́ше прося́щим от Тебе́ оби́льну све́тлость душа́м посли́, достодо́лжно похвали́ти чу́днаго кня́зя Васи́лия.
Богоро́дичен: Ма́терем и де́вам похвала́ Ты́, Влады́чице, ро́ждшая Жи́знь, Творца́ ми́рови, ма́терских же боле́зней не ощути́ла еси́, но Ма́ти у́бо и Де́ва пребыла́ еси́. Те́мже, хва́ляще Тя́, — ра́дуйся, — вопие́м Ти́.
И́н.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Прииди́те, ве́рнии, пе́снь духо́вную возопие́м и просла́вим Христа́, И́же све́тло просла́вил е́сть честна́го Влади́мира, вели́каго кня́зя.
И́же се́мя се́ющему да́руя, Ты́ и мне́ да́руй сло́во, Да́телю благи́х, разреша́я ми́ соу́з язы́ка, и обнови́, Спа́се, к славословле́нию ве́рно.
И́же во́лею, а не ну́ждею к Тебе́ все́х призыва́еши, я́коже дре́вле Моисе́я и Иса́ию, та́кожде и ны́не в се́рдце возгласи́л еси́ ве́рнаго и достохва́льнаго кня́зя.
Богоро́дичен: Укра́шена добро́тою доброде́телей, Богома́ти Чи́стая, Бо́га и́стиннаго зачала́ еси́, на́с Боже́ственными доброде́тельми просвети́вшаго.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Я́ко труба́ богогла́сная, возгласи́ язы́к тво́й, блаже́нне, духо́вный, провозглаша́яй все́м конце́м земли́ Росси́йския Христо́во правове́рное креще́ние, и́мже просвеще́н бы́в, ми́р ве́сь просвети́л еси́.
Сия́ет дне́сь, Васи́лие, пресла́вная па́мять твоя́, ю́же пра́зднуют христоимени́тии лю́дие, тебе́ похваля́я, своего́ пра́отца, и́хже к све́ту разу́мному приве́л еси́.
Богоро́дичен:Се́нь зако́на пре́йде рождество́м Твои́м, Богоро́дице, благода́ти прише́дши, О́тчу Сло́ву, Христу́ Бо́гу на́шему, Его́же позна́в, сла́вный кня́зь це́рковь Твою́ све́тло украси́л е́сть.
И́н.
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
И́же Па́вла просвети́вый и избра́нна сотвори́вый, та́ко и Васи́лия ны́не, отца́ Росси́йскаго, очны́й неду́г отто́ргнул еси́, Ми́лостиве, Твои́м креще́нием.
Константи́на ве́рнаго подо́бник яви́лся еси́, Христа́ в се́рдцы твое́м прии́м, и Его́ за́поведем, я́коже апо́стол, всю́ зе́млю Росси́йскую научи́л еси́.
Боже́ственною си́лою ты́ возмога́я, безбо́жнаго Перу́на, ку́чу бесо́вскую, сокруши́л еси́, и ко о́паши ко́нстей того́ привяза́в, повеле́л еси́ во́ином разби́ти и́дола.
Богоро́дичен: Се́нь святу́ю обре́т, Мари́ю Де́ву, Бо́жий сосу́д, Влади́мир, кня́зь вели́кий, апо́стола Па́вла ревни́тель, се́й це́рковь Боже́ственную в Тоя́ и́мя воздви́гл е́сть.
Седа́лен, гла́с 2:
В моли́твах бдя́й при́сно ра́достною душе́ю, Васи́лие, того́ ра́ди поче́рпл еси́ Ду́ха прему́дрости от исто́чника, сходя́щаго свы́ше. Те́м ве́рою просия́в, я́ко со́лнце, моля́ся Христу́ непреста́нно: ускори́, Ще́дрый, и потщи́ся спасти́ от прегреше́ний ми́р.
Богоро́дичен:Богоро́дице Безневе́стная Чи́стая, я́же без Се́мене ро́ждшая все́х Влады́ку, Того́ со а́нгелы моли́ изба́витися на́м от вся́каго недоуме́ния и да́ти умиле́ние и све́т душа́м на́шим и согреше́ний очище́ние, я́же еди́на вско́ре заступа́ющи.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́!
Све́тло бы́сть и сла́дко по о́блаце, и́мже покрыва́шеся небе́сное со́лнце; весела́ же и ра́достна весна́ по зи́мней ско́рби; ты́ же по о́блаце и́дольскаго мра́ка креще́нием, я́ко со́лнце све́тлое, возсия́л еси́ на́м, Васи́лие.
Па́вел фарисе́й, к Дама́ску гряды́й, ма́лым блеща́нием вели́каго Све́та ослепле́н, креще́нием же просвети́ся, ему́же ты́ подо́бник бы́л еси́, сла́вне, Корсу́ня доше́д, очны́й мра́к отгна́л еси́.
Богоро́дичен: Ты́ яви́лася еси́, Де́во, ко́рень ненапое́н, прозяба́я отпуще́ние, пло́д светоно́сный ро́ждши, Христа́ Бо́га на́шего; дря́хлующую страстьми́ ду́шу мою́ просвети́ и испроси́ грехо́в оставле́ние.
И́н.
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Чу́до стра́шное, и пресла́вное, и неизглаго́ланное соверша́ет Влады́ка Христо́с: обновля́ет бо боже́ственным креще́нием всю́ Росси́йскую зе́млю и просвеща́ет кня́зя Васи́лия.
Све́тло прииди́те и достоле́пно возгласи́те, сы́нове росси́йстии, ко отцу́ на́шему Влади́миру, и па́мять его́ ве́рно вси́ да пра́зднуем све́тло.
О́тчее нече́стие отгна́л еси́, всечестны́я же твоея́ прама́тере правове́рную ве́ру возлюби́л еси́, ра́вне апо́столом Христо́вым, кня́же вели́кий Влади́мире.
Богоро́дичен: Я́ко две́рь, приводя́щую к Боже́ственному вхо́ду рая́ све́тлаго, я́ко мы́сленное ме́сто свяще́ния, я́ко добро́ту Иа́ковлю, Де́ву ублажа́ем.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м, Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны́, Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы, и́мя Твое́ имену́ем.
Ра́дуйся и красу́йся ду́хом, россіийскіий царю̀ васи́лие, изря́дныя бо ве́тви богоса́дныя ко Христу́ прине́сл еси́, богоизря́дный тво́й пло́д — Бори́са сла́внаго и Гле́ба благочести́ваго, с ни́миже предстоя́ Христу́, о на́с моли́ся.
Ди́вный прорече́ Иса́ия на Иерусали́м: бу́дет я́ве гора́ Госпо́дня и до́м на ве́рх го́р. Пра́ведне же на тебе́ разуме́хом благода́ть Ду́ха: до́м бо Влады́це созда́л еси́ на версе́х го́р.
Богоро́дичен: Пропове́дует о Тебе́ чу́дный Иса́ия Ду́хом, Де́вою хотя́щу роди́ти Христа́ без се́мене, Дави́д же, Тво́й пра́дед, ди́вно провозвести́ Твоя́ вели́чествия: спасе́ бо на́с, я́ко Ми́лостив.
И́н.
Ирмо́с:Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Дне́сь а́нгели Бо́жии ра́дуются све́тло на небесе́х в па́мять твою́ святу́ю: спа́сл бо еси́ на́с от вся́каго лука́вства и же́ртв бесо́вских лю́ди мно́ги изба́вил еси́ и всю́ зе́млю Росси́йскую.
Рыда́ет бесо́вское мно́жество и те́мное собо́рище, ви́дяще на земли́ попира́емы и́долы, и́же на поги́бель воздви́женныя челове́ком, и́хже Бо́жиим повеле́нием, Васи́лие, сокруши́л еси́.
Ра́дуйся и весели́ся, ра́бе Христо́в, кня́же вели́кий и му́дрый, моле́бниче о душа́х на́ших: тобо́ю бо мы́ вси́ изба́влени есмы́ бесо́вския ле́сти. Те́мже, — ра́дуйся, — вопие́м ти́.
Богоро́дичен: Чистото́ю сия́ющи издале́ча, Боже́ственное угото́вание Влады́чне, Всепе́тая, бы́вши: Ты́ бо еди́на показа́лася еси́ Ма́ти су́щи Бо́гу и рука́ми я́ко Младе́нца Того́ носи́вши.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся. Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Благоутро́бне Го́споди.
Благоче́стия ревни́тель сла́внаго царя́ Константи́на ты́ бы́л еси́, Васи́лие, просвети́вшаго креще́нием е́ллинский ро́д, ты́ же духо́вною ба́нею лю́ди твоя́ пресве́тло обнови́л еси́.
Ослади́в любо́вию Христо́вою ду́шу и разу́мныя прие́м криле́, прелете́л еси́ и́дольский мра́к и разгна́л еси́ тму́ злове́рия, блаже́нне, всели́вся в черто́г Спа́са все́х Бо́га.
Богоро́дичен: Благоду́шствует Це́рковь Росси́йская дне́сь и правове́рных собо́ри, в па́мять пресве́тлую Васи́лия, ублажа́юще Твое́ безсе́менное рождество́, Де́во, и, приле́жно Сы́ну Твоему́ моля́щеся, зову́т: Тя́ велича́ем.
И́н.
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Си́лою Бо́жиею попра́н е́сть сатана́ душегу́бец и ле́стныя его́ же́ртвы: побе́дника бо яви́л на́м е́сть Христо́с, Васи́лия, ве́рнаго кня́зя, сокруши́ти и поврещи́ того́ под но́ги на́ша.
Спасе́ пре́жде Госпо́дь руко́ю Моисе́овою Изра́иля от рабо́ты, То́йже и ны́не руко́ю Васи́лия, ве́рнаго кня́зя, все́х на́с от ле́сти и́дольския спа́сл е́сть.
Досто́йно ти́ взыва́ем и вопие́м вси́: ра́дуйся, всече́стне преблаже́нне, тя́ бо изба́вителя с Бо́гом, Васи́лие, и́мамы. Не пре́зри рабо́в твои́х, но при́сно сохраня́й на́с.
Богоро́дичен: Обрето́хом, Пречи́стая, Тобо́ю спасе́ние, Де́во Препе́тая: Его́же жела́ют а́нгели на небесе́х ви́дети, Се́й ны́не ви́дится в не́дрех Твои́х Младе́нец, Бо́г на́ш.
Конда́к, гла́с 8:
Подо́бствовав вели́кому апо́столу Па́влу, в седи́нах, всесла́вне Влади́мире, вся́, я́ко младе́нческая, мудрова́ния, я́же о и́долех тща́ния, оста́вль, я́ко му́ж соверше́нный, украси́лся еси́ боже́ственнаго креще́ния багряни́цею, и ны́не, Спа́су Христу́ в весе́лии предстоя́, моли́ спасти́ся держа́вы Росси́йския нача́льником и мно́жеству владо́мых.
И́кос:
Просвети́вый дре́вле Изра́иля Моисе́йским зако́ном, просвети́л еси́ ми́р явле́нием Твоего́ прише́ствия, Христе́ Бо́же, богогла́сныя Твоя́ ученики́ посла́л еси́ пропове́дати по страна́м е́же от Де́вы безсе́менное рождество́ Твое́, и те́м повеле́л еси́ крести́ти во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Обветша́вшу же ви́дя страну́ Росси́йскую грехо́м, Ду́х Тво́й посла́л еси́ в крепкоразу́мнаго ду́шу сла́внаго Влади́мира, позна́ти Тебе́, Еди́наго от Тро́ицы Христа́ Бо́га, и Твои́м Креще́нием просвети́ти избра́нныя Твоя́ и от Тебе́ поруче́нныя ему́ лю́ди, и привести́ к Тебе́ ве́рою вопию́щия: изба́ви твое́ достоя́ние от сопроти́вных пога́н росси́йския нача́льники и мно́жество владо́мых.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Халде́йския пе́щи всепа́губную си́лу угаси́вше, о́бразом а́нгела снизше́дшаго, Зижди́телю ю́ноши взыва́ху: благослове́н еси́ и хва́льный, Бо́же оте́ц на́ших.
Пра́отчи богоистка́нныя мя́ ри́зы вра́г душегу́бец обнажи́л е́сть, Иису́с же Безнача́льный, явле́йся пло́тию, очи́стив водо́ю Ду́ха, па́ки мне́ подаде́ ю́, Его́же позна́в, сла́вне Влади́мире, весели́шися, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Моисе́йский сохрани́в зако́н, Дании́л боговиде́ния сподо́бися; пра́отеческия же ты́ попра́в и́долы, не я́ко во мра́це, но в бо́льшей сла́ве, разу́мно узре́л еси́ Христа́ со Отце́м и Ду́хом, креще́нием же просвеще́н, весели́шися, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Боже́ственныя обнажи́ оде́жды вра́г, прельсти́в первозда́ннаго пра́деда Твоего́, Де́во, из боку́ же Твое́ю чи́стою и неискусобра́чною прише́д Спа́с, сла́дкий мо́й Иису́с, на Него́же поте́к, а́ки на Ада́ма, но о Бо́га образи́ся и сокруши́ся лю́те. Мы́ же Сы́ну Твоему́ зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
И́н.
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Еле́ны ты́ но́выя любо́вию извести́лся еси́, вну́к бы́в преблаже́нныя О́льги, Константи́н же Вели́кий но́вый яви́лся еси́, Христу́, Васи́лие, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Лю́тый льсте́ц двиза́шеся на христиа́ны воева́ти, Превели́кий же Госпо́дь в Корсу́не тя́ просвеща́ет, и креще́нию боже́ственному сподобля́ет, и Ца́рствие небе́сное тебе́ дарова́л е́сть.
Обветша́вшую ле́сть бесо́вскую прогна́л еси́, я́ко вели́кий Христо́в учени́к, обнови́в, просвети́л еси́ все́х на́с вопи́ти Го́сподеви немо́лчно: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: От родо́в Тя́ все́х избра́л е́сть Бо́г Преве́чный пре́жде ве́к и, в после́дния дни́ пло́ть прие́м от Тебе́, соверше́н вку́пе яви́ся Бо́г и Челове́к, Присноде́во.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя своя́, полага́яй мо́рю преде́л песо́к и содержа́й вся́, Тя́ пое́т со́лнце, Тя́ сла́вит луна́, Тебе́ прино́сит пе́снь вся́ тва́рь, я́ко Соде́телю все́х во ве́ки.
Ро́д пра́ведных благослови́тся, Боже́ственная веща́ша уста́, е́же на тебе́ сбы́стся, блаже́нне: се́мя бо святоле́пное и богоизбра́нное прине́сл еси́ Христу́, непобеди́мыя му́ченики, и́миже просвети́л еси́ зе́млю Росси́йскую, и́хже похваля́юще с тобо́ю, превозно́сим Христа́ во ве́ки.
Ма́ти все́х градо́в вои́стинну ца́рства твоего́ гра́д яви́ся Ки́ев, в не́мже Христо́с пре́жде со Отце́м и Ду́хом просла́вися твое́ю прама́терию и тобо́ю, блаже́нне, иде́же му́жественное твое́ те́ло лежи́т све́тло в це́ркви Влады́чицы, мы́ же, лю́дие твои́, хва́ляще, пое́м Христа́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Безнача́льное сия́ние и Сло́во О́тчее пропове́даша нело́жно проро́честии гла́си, из Тебе́ хотя́щаго без тли́ роди́тися Емману́ила, Бо́га же и Челове́ка, кре́пкое язы́ков ча́яние, Ему́же я́ко Ма́ти моли́ся спасти́ся на́м.
И́н.
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
От безбо́жных и́долов все́х на́с изба́вил еси́, ко Христу́ же Бо́гу приве́л еси́, о́тче, ве́рных князе́й, наказа́теля ста́д твои́х, Христа́ пою́щих во ве́ки.
Константи́н но́вый ты́ извести́лся еси́ во все́й Росси́йстей земли́, блаже́нне Васи́лие: ты́ бо и́мя Христо́во изъясни́л еси́, Его́же превозно́сим во ве́ки.
Царю́ ве́чному ны́не ты́ предстои́ши и десни́цею Его́ венча́н еси́, моли́ся Ему́ за недосто́йныя рабы́ твоя́, я́ко да пое́м Его́ и превозно́сим во ве́ки.
Богоро́дичен: О́блак Сло́ва Ты́ еси́, Препе́тая, и свеща́ со́лнечная, колесни́ца многоце́нная, деви́ческое возвыше́ние, горо́ ту́чная и усыре́нная, пребыва́еши Пречи́стая Де́во Господоимени́тая.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.
Дави́д обре́теся пре́жде Изра́илю держа́вный ца́рь и лю́ди спасе́, бо́ги иноязы́чныя низложи́в, Ду́хом Бо́жия Сы́на пропове́да; ты́ же в Тро́ице позна́л еси́ Бо́га, блаже́нне Васи́лие, Его́же велича́ем.
Да торжеству́ют дне́сь ве́село па́мять твою́ святоле́пно в це́ркви Бо́жия Ма́тере богоизбра́ннии лю́дие, ю́же любе́зно украси́л еси́, в па́мять ве́чную твоего́ преставле́ния, не́бо земно́е, в не́мже почива́я, ожида́еши всестра́шныя трубы́ арха́нгеловы, блаже́нне. Те́м тя́ при́сно велича́ем.
Богоро́дичен: Ду́хом Боже́ственным распала́еми, вси́ ро́ди, любо́вию блажи́м Тя́, Богоро́дице: Ты́ бо кля́тву прама́тере разруши́ла еси́. Приле́жно же пое́м Бо́жия Сло́ва, Того́ бо, неопа́льно во чре́ве Твое́м прие́мши, родила́ еси́ пло́тию. К Нему́же моли́ся, изба́витися ве́рному Твоему́ ста́ду от вся́кия ну́жды и печа́ли.
И́н.
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.
Сла́док, я́коже фи́никс высо́к израща́емь, и, цве́т творя́ ма́сличный, ве́тви многопло́дныя, ты́ быва́еши ви́нное израще́ние, ки́сти две́ созре́лы му́ченики принося́, Рома́на и Дави́да честны́я.
Ли́цы князе́й ны́не благоро́дных предстоя́т, от тебе́ благоче́стие нося́ще, с людьми́ ве́рными хва́ляще тя́: наста́вниче и ско́рый засту́пниче, помина́й все́х на́с, я́ко да в ми́ре тобо́ю живо́т обря́щем.
Лю́дие Росси́йстии, прииди́те, сни́дитеся в честне́й це́ркви Влади́мира свята́го, нарече́ннаго Васи́лия, преблаже́ннаго вели́каго кня́зя, уго́дника Христо́ва пресла́внаго, и приими́те живо́т и спасе́ние, благода́ть и ве́лию ми́лость.
Богоро́дичен: Бо́га, Де́во, Ты́ родила́ еси́ на земли́, во пло́ти соедине́ние бы́сть Безпло́тное, во еди́ней ипоста́си и во двою́ естеству́, да спасе́т все́х на́с, кла́няющихся ве́рно, я́ко Богоро́дице Пречи́стей.
Свети́лен.
Свети́льницы, просвети́вше вселе́нную всю́ благоче́стием и ве́рою, вы́ яви́стеся вои́стинну, боговенча́нне Влади́мире с прама́терию Еле́ною сла́вною. Ва́с возлюби́вшаго Христа́ и мы́ славосло́вим, ди́внаго во святы́х.
Богоро́дичен: Во двою́ во́лю и естеству́, Пренепоро́чная, во еди́ной же ипоста́си ражда́еши Бо́га неизрече́нно, на́с ра́ди обнища́вшаго до распя́тия хоте́нием и дарова́вшаго на́м бога́тство Боже́ственное, Богома́ти Де́во.

История Святого равноапостольного князя Владимира: